lördag 20 december 2008

Rätt namn på rätt ställe.

Varför inte kalla det vid sitt rätta namn? Arbetsförmedlingen! Jag undrar hur många som någonsin fått sitt jobb från arbetsförmedlingen. Inte jag iallafall och då har jag varit arbetslös i omgångar här i norrland i 15år. Men du ska minsann vara inskriven där och söka varenda jobb dom skickar ut till dej. Nej byt namn till Arbetsförnedringen i stället.
Sen har vi Försäkringskassan. Jag tackar gudarna att jag har ett jobb och inte måste kämpa när man är sjuk. Min mamma sa: För att vara sjuk behöver man en frisk person vid sin sida som orkar bråka för ens rätt till vård. Det sa hon för tio år sedan. Sedan dess har det bara blivit värre och efter nyår...Stackars er som blir ut försäkrade när ni fortfarande är sjuka. Nej dess rätta namn är Förjävlingskassan.
Migrationsverket vilket ställe, vad är det för kallhamrade typer som jobbar där? Jag hoppas att tomten inte kommer till Tobias Billström och jag hoppas att han får mandeln i halsen. Jag kan tala om för dem att vi inte är överbefolkade här i Sverige. Här uppe hos oss rivs lägenheter och skolor läggs ner för att befolkningen minskar.
Jag måste citera Anita Dorazio (vald till årets svensk av tidskriften Focus. Hon får priset för sitt uthålliga, engagerade och målmedvetna arbete för flyktingars rättigheter) när ETC frågar henne Det finns många som tycker att Sverige tar emot alldeles för många flyktingar. Vad tycker du om det?
-Tredje världen tar emot 97% av alla flyktingar, tidigare tog Europa emot 3%, det gör man inte längre. Det är bara en liten rännil som lyckas ta sig hit till vårt stora land med en BNP per capita som är bland de högsta i världen. Skulle vi inte ha råd? Eller plats? Det är starka människor som vill arbeta som tar sig hit, jag ser dem som tillgångar.
Nej Migrationsverket utvisar barn, delar på familjer och skickar tillbaks människor till krigshärjade länder utan hopp. Och att dom sedan firar med champagne och hyr in speciella flygplan för att få iväg människor. Jag skäms över att vara svensk. Varför inte kalla det Utvisningsverket och sluta hymla med att vi är så medmänskliga i Sverige.

Inga kommentarer: