tisdag 5 januari 2010

Är det lönt?

Bilden på den vackra morgonen tog jag förra året. Men det ser nästan lika dant ut idag. Tyvärr har min kamera packat ihop så jag kan inte ta några nya bilder.
Jag tog med den till affären där den var köpt för att kolla om den gick att laga. Det kostade 700 att bara få den undersökt. Killen bakom disken trodde att det kanske skulle landa på 1200 + 700= 1900. Genast drog han iväg med mej till hyllan med nya kameror som glänste så vackert i det låsta glasskåpet. Kolla in dom här, det är lika bra du köper en ny. Fler megapixlar ,nyaste zoom funktionen, uppkopplings bar, injoxnings stop och mega dysfunktonell med senaste snäppet. Men jag tyckte om min Olympus den är bara 2,5 år gammal. Farsans gamla kamera från 1955 fungerar fortfarande men den är inte digital. Visst man kan skanna in bilderna men det blir lite joxigare förövrigt är det snordyrt att framkalla pappersbilder.
Mot all förmodan finns det faktiskt pytte små skruvar på kameran. Dom flesta produkter nu för tiden brukar vara hel gjutna i plast och det är bara att kasta iväg dom i närmaste soptunna.
Fram med mini skruvmejslarna jag ska bli kamera doktor.

Inga kommentarer: