måndag 4 januari 2010

Nytt år, nya idéer nytt nytt. Eller lufsar det på gammalt och invant som ett par gamla slitna ingådda jeans? Några nyårs löften?
Ja jag tror det, ska fortsätta med GI. Jag sket i det hela jul och nyår. Jag vräkte i mej knäck, choklad, pepparkakor, kalkonmackor, praliner och åt Janssons, puddingar och pastejer. Så nu sitter alla bilringar på plats igen. Det tog två veckor att få dom på plats och tre månader att bli av med dom. Skumt!
Så tänkte jag blogga åtminståne två gånger i veckan. Så dom som läser det här inte blir uttråkade av att titta på samma text. Jag får alltid lite prestations ångest när jag skriver, vem som helst kan ju läsa det, då måste det ju finnas lite tyngd bakom orden tycker jag.
Våra ledare klarade sig inget vidare under Köpenhamns mötet. Så jag tänker satsa på att vara så miljövänlig som möjligt. Den enda du kan förändra är dej själv som bekant. Tyvärr måste jag dras med min gamla bil. Men om den lämnar in under året ska nästa bli mer bensinsnål.
Inte en plast påse till.
Äta vegetariskt ett par gånger i veckan.
Köpa när-odlat, ekologiskt och KRAV.
Cykelsemestra.
Jag ska bli mer kreativ. För då blir jag så nöjd över mej själv. Jag gör underbara grejer(tycker jag) när jag väl sätter igång och jag har drivor av ideér. Men jäkligt svårt att ta mej den tid det tar att sätta igång. Jag har en halv albatross i källaren som min pappa beställde för minst 5 år sedan. Den tittar på mej med besvikna ögon när jag tvättar. Ja varför inte försöka bli av med alla besvikna ögon i år. Gott nytt! Det är ju mitt första inlägg i bloggosfären för i år. På min namnsdag och allting.

Inga kommentarer: