lördag 1 november 2008

Glad första november....

Jag tror alltid att jag ska skriva något klokt och smart som typ; att alla politiker borde praoa (hur nu man stavar det) hemma hos en ensamstående sjukskriven morsa. En super idé för en ny såpa.
Eller att nu kan man faktiskt skrota krigsindustrin och satsa alla de pengarna på skolor och intressanta utbildningar som inte skulle behöva kosta något för eleven.
Eller att satsa en massa pengar på det nya jobbet miljöräddare. Vi skulle få en massa jobb i glesbygden. Kvicksilvertunnor som någon smart direktör dumpade på 60-talet. Platser där man har målat med kreosot. Syreblåsare på östersjöns botten det låter väl som en flott titel? Istället för Automation Engineer-Supply Chain-Carton Bottel på Tetra pak i Malmö. Är inte det en stackare som ska stå vid löpande bandet och kolla så kartongerna inte trasslar sig?
Men nu väntar jag på varmvatten, har varit nere i källaren och eldat. Det är Alla helgons dag idag och jag har blivit lite bättre från en skitjobbig förkylning. Jag har i stort sett legat sedan i måndags kväll. Vilket gör att jag inte behöver klä ut mej. Stripigt hår och rödsprängda ögon utan att ha mask på mej. Helt OK när det är haloweeeeen .Lägg till bild

1 kommentar:

Mirijam sa...

Haha, schysst mask mamma!
Du kan skrämma slag på vem som helst!