tisdag 11 november 2008

Vara med i TV.


Pappa ska berätta om sig själv imorgon på TV 2 19:30 "Din plats i historien" heter programmet. Det ska bli spännande för jag var ju med där i hans historia i slutet på 50-talet. Det ska bli kul att kolla in.
Förövrigt är jag väldigt stolt över min käre far. Han har precis kommit ut med sin tionde bok. "LIVET ett spektakel" där han skriver så genommänskligt. Han visar på hur snälla vi människor är mot varandra jag menar dom små, dom fattiga som han träffat på under sina virrfärder runt jorden. Ja menar folk som du och jag. Inte som dom som har fallskärmar som vecklar ut sig och får ut 65.000 kr i månaden och har blåst oss på pensionen. Utan den vanlige medelinkomsttagaren som går där och genetar för sin överlevnad. Vi finns över hela världen och pappa beskriver det så bra. Nils Gunnar Svensson "LIVET är ett spektakel" Hedruns förlag. Ett tänkvärt alternativ till en j-vla bra julklapp. Ett litet tipps bara.

Inga kommentarer: