onsdag 5 november 2008

Sorg i mitt hjärta...

Vi drabbades av sorg idag. Lasens mammas man gick bort i natt. En fin människa som jag kommer att sakna. En sann socialdemokrat av den gamla goda stammen. Vi brukade prata politik efter några glas vin och en god middag när vi hälsade på. Han var väldigt ung i sinnet trots sina 85 år och väldigt bra på pingis, han skulle ha spelat en match idag.
Men i natt när han tittade på valvakan från USA somnade han in hemma i soffan.
Det är ju fruktansvärt sorligt och det är en chock för alla som är kvar. Men det är precis så jag önskar att jag får dö. Inte i panik på något sjukhus fastspänd vi en massa aparater och slangar, utan stilla och lugnt glida in djupare och djupare i den eviga sömnen.
Nu är det ju så att jag tror på ett liv efter detta. Så J spelar nog pingis med Sankte Per så molntussarna ryker där uppe någonstans. Jag är väldigt glad över att ha fått träffa denna fina man med busglimten i ögat.

Inga kommentarer: